Eerste werkervaringen en Marloes op bezoek! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Moniek - WaarBenJij.nu Eerste werkervaringen en Marloes op bezoek! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Moniek - WaarBenJij.nu

Eerste werkervaringen en Marloes op bezoek!

Door: Moniek

Blijf op de hoogte en volg Moniek

27 April 2015 | Verenigde Staten, New York

Hi guys, how are you today?

Dat is zo'n beetje de meest gehoorde zin hier, als je bijvoorbeeld een winkel in loopt, in een restaurant zit te eten of naar een museum gaat. Een uiting van de Amerikaanse vriendelijkheid, die natuurlijk leuk, maar ook een beetje oppervlakkig is. Toch word ik er wel blij van!

We zijn nu ruim een week in New York. De eerste werkervaringen zijn opgedaan. Dirk gaat al weer zijn gewone gangetje. Nu nog vooral met het maken van offertes, maar daar komt vast snel weer meer inhoudelijk werk uit voort!

Zelf werk ik vooralsnog op dinsdagen en woensdagen bij St. Ann's. Het werk is nu vooral administratief (archiveren en opruimen van een grote hoeveelheid papierwerk). Joyce, de executive director, is erg blij dat ik er ben en dat laat ze ook goed merken. Ze is ook blij met het feit dat ik jurist ben. Met kennis van het Nederlands recht kan ik hier in de VS niet zoveel, maar toch is Joyce helemaal enthousiast! Er loopt op dit moment een rechtzaak, waar ze mij een beetje bij betrekken. Wie weet dat ik nog iets zinnigs kan bijdragen. Gelukkig hebben ze ook gewoon een Amerikaanse advocaat ingeschakeld. Binnenkort zal ik ook wel worden ingewijd in het werken met de 'participants', zoals de verslaafden worden genoemd die deelnemen aan het traject van St. Ann's.

De collega's zijn supervriendelijk en Joyce en Bart hebben Dirk en mij al uitgenodigd om een keer naar hun huis op Staten Island te komen voor een etentje. Erg leuk natuurlijk!

Vrijdag kwam Marloes aan voor een week New York! Het was natuurlijk de bedoeling dat wij haar konden rondleiden, maar het is nu meer het samen ontdekken van de stad geworden. Ook leuk! Marloes en ik hadden eerder al het plan om samen naar New York te gaan toen we 20 jaar vriendinnen waren. Dat is er toen niet van gekomen, maar nu - nu we alweer 25 jaar vriendinnen zijn - zijn we alsnog een week samen hier! Dat moest vandaag natuurlijk gevierd worden, met een heerlijk stuk taart bij een luxe taartenwinkel. 'Helaas' geen cheesecake, dus we zullen nog een keer moeten gaan. Heel vervelend! Ook stond vandaag het MoMa (Museum of Modern Art) op het programma. Was het niet voor de collectie die ze daar hebben, dan wel voor de naam die natuurlijk mooi bij ons past.

Het afgelopen weekend hebben we verder ook lekker toeristisch gedaan, met een mooie boottocht, veel wandelen door de verschillende wijken, het 9/11 memorial en drankjes doen in Meatpacking District. Met de boottocht kwamen we onder meer langs het Vrijheidsbeeld (wist je dat de groene kleur komt door weerinvloed op het koper?), Ellis Island, de skylyne van Manhattan en de Brooklynbridge. Zeker met het zonnige weer was de boottocht erg de moeite waard!

Het 9/11 memorial was erg indrukwekkend. Het is nauwelijks voor te stellen hoe erg het moet zijn geweest ongeveer 14 jaar geleden. De twee enorme monumenten met watervallen zijn in ieder geval een erg mooie nagedachtenis en de hele hoge nieuwe toren (Freedomtower) laat zien dat de New Yorkers zich niet uit het veld hebben laten slaan.

We hebben het weekend afgesloten met een drankje in een luxe 'rooftop-bar' in Meatpacking District. Nette kleding verplicht en een goed gevulde portemonee is ook aan te raden. Maar goed, alleen al het uitzicht over de lichtjes van de stad, was de prijs van een drankje wel waard!

Tot een volgend verslag maar weer! Houden jullie me ook op de hoogte van hoe het met jullie gaat?

Veel liefs, Moniek

• 28 April 2015 - 07:15

Eduard En Manon:

Goodmorning!

Wat leuk om weer te lezen over jullie ervaringen. En vooral ook te lezen dat het 'gewone' leventje goed bevalt (en eigenlijk niet zo gewoon is!) Erg benieuwd hoe het werk met de participants straks gaat zijn.

Heel veel plezier in elk geval daar! X

• 28 April 2015 - 07:29

Tante Marianne:

Geweldig om te lezen wat jullie allemaal zien en meemaken. En vooral dat jullie er zo (zichtbaar) van genieten! We hebben net ons zussenweekend achter de rug: veel gelachen, gegeten, gepraat, gelopen en ontspannen! Heel veel liefs x

• 28 April 2015 - 08:39

Rosa:

Hee Moniek,

Het ziet er echt super uit allemaal! Ziet er uit alsof jullie veel lol aan NY beleven :)
    Ben benieuwd naar de volgende verslagjes :)

liefs Rosa

• 28 April 2015 - 15:57

Yvonne En Ton:

Ha lieve Moniek,

Wat leuk weer om zo'n enthousiast verhaal van je te lezen.
    Wij krijgen een goede indruk wat ons allemaal te wachten staat. We hebben zin in New York, maar ook vooral om jullie te ontmoeten en te zien hoe jullie daar nu wonen.
    Veel liefs en XXX

Yvonne en Ton

• 28 April 2015 - 16:45

Ton En Yvonne:

Wat enorm leuk zo samen met Marloes. Laat ook nog wat te ontdekken over voor mei. Wij kijken er ernaar uit....
    Wij zijn benieuwd als je met de participants gaat werken. Een bijzondere ervaring. Werk ze....
    Veel liefs Ton en Yvonne.

• 28 April 2015 - 20:02

Saskia:

Heeeey Mo,
    Wat een leuke en enthousiaste verhalen en wat zie en beleef je veel! Gezellig ook zo'n week met Marloes zeg!! En coole foto's :-). Veel plezier daar en ook in je werk daar succes en veel plezier: mooi dat je je daar zo inzet! Dirk, ook succes met werken en tussen door genieten ;-)
    Liefs, Sas