Let's go Nets! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Moniek - WaarBenJij.nu Let's go Nets! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Moniek - WaarBenJij.nu

Let's go Nets!

Door: Moniek

Blijf op de hoogte en volg Moniek

04 Mei 2015 | Verenigde Staten, New York

Lieve allemaal,

Alweer een week voorbij. De tijd gaat erg snel, maar ik heb het gevoel alsof we hier al wéken zijn!

Vorige week heb ik weer 2 dagen bij St. Ann's gewerkt. Joyce had me uitgenodigd om mee te gaan naar een vergadering bij de Hispanic Federation (vereniging voor Spaanstaligen in de VS) vlakbij Wall Street. De vergadering ging over 'community learning schools', waar ze een integraal pakket aanbieden: zowel les voor de kinderen, als het verzorgen van de randvoorwaarden. De kinderen krijgen bijvoorbeeld gratis lunch, ouders kunnen Engels leren, medische hulp is mogelijk, etc. Het was leuk en leerzaam om hier bij te mogen zijn!

Verder stond de afgelopen week vooral in het teken van gezellige dingen doen samen met Marloes. Bijvoorbeeld lekker uit eten in de avonden. Op woensdag was Chinatown aan de beurt. Het was niet zo groot als ik me had voorgesteld: er was maar één wat grotere straat met eettentjes. Ik vond het eten wel erg lekker. Volgens de Australiërs van Chinese komaf die naast ons zaten, was het wel erg Amerikaans, maar wat geeft dat als je nog nooit écht Chinees hebt gegeten?
Na het eten zijn we nog een drankje gaan doen in een soort 'sportsbar'. Karin en Robert waren voor een paar dagen in NY en zij sloten die avond ook aan voor een drankje. Dat was erg gezellig! En heel bijzonder natuurlijk om samen met 2 vriendinnen in NY te zijn, terwijl de één in El Paso woont en de ander in Hilversum!

Donderdag had ik in de ochtend een afspraak op de Brooklyn Law School met een vriend van Robert. Met hem heb ik gesproken over mogelijkheden om nog een extra vrijwilligersklusje te gaan doen. Waarschijnlijk heb ik aanstaande woensdag een afspraak met een collega van hem, die samen met de Universiteit van Amsterdam een onderzoek doet. Als dat wat wordt, leg ik het later verder uit :-)

Die middag hebben Marloes en ik eerst lekker geluncht en zijn we daarna weer naar Brooklyn gegaan voor een kleine tour, die eindigde aan de andere kant van de Brooklyn Bridge. Ook voor de avond hadden we een gezellig programma. We hebben met z'n allen (Dirk, Marloes, Karin, Robert en 2 vrienden van hen) gegeten bij een Koreaans Barbecue-restaurant. Ze bakken het vlees daar bij je aan tafel. Na het eten kwamen we terecht bij een leuke rooftopbar, waar we nog even een drankje hebben gedronken en van het uitzicht hebben genoten. Lang leve de mooie 'ochtendjassen' die ons relatief warm hielden.

Dit weekend waren we ineens weer met z'n tweeën, nadat Marloes op doorreis ging naar Denemarken en Karin naar Baltimore. Vrijdagavond zijn we samen naar een basketbalwedstrijd van de Brooklyn Nets geweest. Het was voor hen een beslissende wedstrijd en helaas werden ze flink ingemaakt door de Atlanta Hawks... maar dat maakte de avond voor ons niet minder leuk. Wat een happening, zo'n wedstrijd! Een enorm stadion en aanmoedigende muziek en gejoel tijdens de wedstrijd (met de tekst 'Let's go Nets') of juist gejoel als de tegenstander aanviel (defense, defense!!). Ook was er muziek en entertainment tussendoor (en dat is nogal vaak met alle pauzes en time-outs) en kreeg iedereen een leuk T-shirt van de Nets.

Verder hebben we het weekend redelijk rustig aangedaan. Lekker gewandeld door Central Park en wat meer in de buurt Grand Central Station, Chrysler Building en het gebouw van de United Nations bekeken. Ook hebben we even een paar uurtjes met een boek in Bryant Park gezeten, heerlijk! De temperatuur wordt hier ook al aardig zomers (vandaag zelfs 27 graden!).

Dat waren onze belevenissen van de afgelopen week wel weer zo'n beetje! Tot een volgend verslag hoop ik weer!

Veel liefs,
Moniek

• 05 Mei 2015 - 04:10

Karin:

Was tof jullie voor een paar dagen weer te zien! En ik had het al gezegd, maar NYC staat je goed! :)

• 05 Mei 2015 - 06:30

Yvonne:

Nou , dat het goed gaat is wel te zien (van top tot teen en van oor tot oor genieten) en te lezen zeg. Als het maar niet TE goed gaat bevallen daar. Hier kunnen wij jullie niet missen hoor:) Wij kijken weer uit naar het volgende verslag. XXX Ton en Yvonne.

• 05 Mei 2015 - 10:14

Thom:

Leuk Dirk en Moniek!

Jullie genieten er in ieder geval volop van, ook leuk om al die verschillende keukens in de buurt te hebben:-)
    Heel veel plezier weer de komende tijd en geniet van het zomerse weer daar!!

Groetjes Thom

• 06 Mei 2015 - 09:38

Cora :

Wat leuk om op deze manier mee te beleven wat jullie daar meemaken. En het bevalt jullie goed, dat stralen de berichten en foto's uit. Geweldig dat jullie Karin en Robert ook nog ontmoet hebben. Fijn dat jullie het leuk hebben en genieten, dat maakt het collegiale gemis dragelijker. Have fun!
    Groeten van Cora

• 06 Mei 2015 - 11:28

Marloes:

Hi Mo,

Was leuk he? Het contrast met denemarken is enorm. Hier eindeloos uitgestrekte natuur en vaak kom je geen mens tegen en wel wilde herten. Veel plezier daar! Liefs Marloes