Running New York! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Moniek - WaarBenJij.nu Running New York! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Moniek - WaarBenJij.nu

Running New York!

Door: Moniek

Blijf op de hoogte en volg Moniek

11 Mei 2015 | Verenigde Staten, New York

Lieve familie en vrienden,

We hebben een sportieve week achter de rug. Dat is ook wel nodig, omdat lekker eten je hier letterlijk op iedere straathoek (en daartussen) verleidt. De afgelopen week hebben we echter veel thuis gegeten, wat ook wel eens fijn is. Ik ben bijvoorbeeld aan de slag gegaan om een curry met zoete aardappel en vis te maken. Hoewel ik de verkeerde kruiden in huis bleek te hebben gehaald, was het eindresultaat toch lekker (maar wel héél pittig!).

Dinsdagavond (5 mei) zijn we naar de bioscoop geweest, naar de film ‘The Water Diviner’. Een heel mooie film over de Eerste Wereldoorlog. Daarmee bleven we toch nog een klein beetje in de sferen van 4 en 5 mei in Nederland. En de film is echt een aanrader.
Net nu ik dacht dat de gemiddelde porties in de VS eigenlijk wel meevallen, bestelden we in de bios een combinatie van een ‘large’ cola en tacochips. Samen één combinatie. Gelukkig maar, want zelfs met z’n tweeën hebben we de hele film door flink gedronken en hadden we aan het eind van de film de cola nog niet half op. In de bios zijn de porties dus wel echt ‘big’. Een les voor een volgende keer!

Donderdag heb ik mijn eerste bijdrage ingeleverd voor het Nederlandse tijdschrift ‘Praktisch Bestuursrecht’, waarvan ik per 1 mei redactiemedewerker ben. Dat was nog op de valreep voor ons vertrek naar New York geregeld. Mijn eerste bijdrage bestond uit samenvattingen van relevante uitspraken. Het was nog best een klus om te bepalen welke uitspraak relevant was, maar uiteindelijk heb ik aan het eind van de dag een document met samenvattingen opgeleverd.

Donderdagavond konden we dat toevallig meteen vieren met een borrel met Dirks collega’s uit onder andere Ierland, Luxemburg en Mexico. We gingen borrelen bij de ‘Biergarten’ (daar ga je vanzelf Duits praten en bier drinken). De Mexicaanse collega vroeg op een gegeven moment aan Dirk hoe laat het was. Dirk gaf gewoon antwoord op de vraag, maar dat was niet de bedoeling: het was namelijk ‘Tequila time’! De Mexicaan trakteerde ons op het typisch Mexicaanse drankje, erg leuk!

Ik moet natuurlijk nog even terugkomen op de sportiviteit van de afgelopen week. We hebben om te beginnen veel gewandeld, bijvoorbeeld ’s avonds na het eten met als eindbestemming Bryant Park, waar het nu ook in de avonden lekker is om te zitten. Zelf ben ik ook twee keer in de sportschool geweest. Dat wil ik echt proberen vol te houden!
Verder hebben Dirk en ik zaterdag samen hardgelopen in Central Park. Voor Dirk was dat – na de middelbare school – de eerste keer dat hij ging hardlopen. Ik dacht dus dat we rustig aan zouden moeten beginnen, maar niets was minder waar. Nadat we eerst iets te lang in de metro waren blijven zitten (het verschil tussen de zogenaamde ‘expres’ en ‘local’ treinen blijft verwarrend), zijn we vanaf de 125ste straat bovenaan de westkant van het park, helemaal naar de 59ste straat beneden aan de oostkant van het park gerend. In 4 etappes van ongeveer 10 minuten per keer, maar toch alles bij elkaar ruim 7 km! En dat voor Dirks eerste rensessie: ik vind het knap!

Die middag hebben we ook nog te voet de wijken SoHo en Greenwich Village verkend. In SoHo zagen we onder andere de gietijzerarchitectuur en het mooie gebouw waar vroeger de Singer Sewing Company in zat. In Greenwich Village zagen we het ´Jefferson Market Courthouse´ (een oud gerechtsgebouw met mooie torentjes), een binnenplaats met Nederlands ogende huisjes en het huis waar de vrienden in de tv-serie ‘Friends’ woonden. Erg leuk om te zien en het was weer een mooie wandeling. We merkten wel dat we al wat gedaan hadden en in het Washington Square Park hadden we zo een dutje kunnen doen. Maar we moesten op naar Brooklyn, om daar Riëtte en Tomas te verwelkomen! Zij hadden de overstap in Canada maar nét gehaald, maar gelukkig kon hun vakantie hier dus toch beginnen. We hebben die avond eerst even de skyline vanuit Brooklyn bekeken en daarna lekkere hamburgers gegeten bij Bareburger, waar Dirk en ik het eerste weekend ook waren geweest. Riëtte en Tomas hadden uit Nederland drop en stroopwafels voor ons meegenomen, jammie!

We sloten de week af met een gezellige dag met z’n vieren. Eerst een ontbijtje bij ons thuis en daarna op naar het ´American Museum of Natural History´, misschien jullie wel bekend uit de film ´Night at the Museum´. Hier is erg veel te zien, van dinosaurussen, tot Afrikaanse zoogdieren, tot edelstenen en mineralen. Heel leuk en indrukwekkend! We hebben daarna nog even door Central Park gewandeld, waarna we bij een Italiaans restaurantje een lekkere pizza hebben gegeten. We sloten de dag af met Times Square én de M&M´s store. De eerste keer dat we daar waren, konden we niet weggaan zonder iets te kopen. Dit keer heb ik me ingehouden en hebben we alleen wat leuke foto´s gemaakt.

Dat was mijn verslag voor deze keer weer, hopelijk tot een volgend verslag!

Liefs, Moniek


  • 12 Mei 2015 - 06:09

    Yvonne:

    Wat een week weer. Geweldig zeg. Goed sportief bezig. XXX Ton en Yvonne.

  • 12 Mei 2015 - 07:35

    Karin:

    Haha, die metro... Gelukkig sleept Robert me vaak gewoon mee naar waar we heen gaan :) Had ik je al verteld dat toen we de laatste x in NYC waren, hij metro in liep, ik erachteraan ging en hij toen weer uitstapte?! Reed de metro lekker alleen met mij door. Gelukkig had Rob snel nog geroepen waar ik eruit moest, want ik sliep nog half en had helemaal niet opgelet waar we waren of waar we naartoe moesten.

    Oh en nu je toch sportief bezig bent mag je vast wel weer eten, dus nog een tip voor pizza, schijnbaar de oudste pizza tent: lombardi's. Tot eind juni, hopelijk! (ik ben nog steeds niet op kantoor geweest....morgen?)

  • 12 Mei 2015 - 07:36

    Karin:

    Oh en nog iets: schijnbaar skipt de metro ook stops af en toe, terwijl hij wel gewoon zou moeten stoppen op die plekken die hij skipt. Dus kan ook nog zijn dat het helemaal niet aan jullie lag!

  • 12 Mei 2015 - 07:47

    Eduard:

    Leuk om weer te lezen!

    En goed bezig met al die sportiviteit! Hardlopen in Central Park moet je ook eigenlijk wel gedaan hebben!

    Genieten en veel plezier, maar volgens mij komt dat helemaal goed!

    Liefs,
    Manon & Eduard

  • 12 Mei 2015 - 09:37

    Rosa:

    Leuk zeg die M&M winkel :) Heb je al pindakaas m&m's gegeten??? :D

  • 16 Mei 2015 - 12:07

    Lonneke:

    Ontzettend leuk om te lezen weer! Goed van Dirk zeg, om in een keer zo'n stuk hard te lopen! Heeft hij zeker wel een goede basisconditie...
    Ja, leuk he, Greenwich Village?! Daar vlakbij het Friends huis, ligt het huis van Carrie van Sex & The City, in Perry Street. Heb je niet af en toe ook het idee dat je in een film rondloopt? We hebben gisteravond Manhatten gekeken op DVD, een oude film van en met Woody Allen, prachtig al die New Yorkse beelden.
    Wij hebben ook een keer de metro de verkeerde kant op genomen, waren we opeens in Queens... je wordt er vanzelf handig in :).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Moniek

Actief sinds 01 Maart 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 9968

Voorgaande reizen:

17 April 2015 - 17 September 2015

Vijf maanden in de Verenigde Staten

Landen bezocht: