Time flies - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Moniek - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Moniek - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Moniek

Blijf op de hoogte en volg Moniek

12 Augustus 2015 | Verenigde Staten, New York

Lieve allemaal,

Misschien val ik in herhaling als ik zeg dat de tijd hier omvliegt, maar het is wel echt zo! We hebben nu nog 9 dagen te gaan in New York. Natuurlijk gaan we daarna nog een hele gave reis maken, maar we zitten met ons hoofd echt nog hier! We doen nog steeds nieuwe dingen, maar gaan ook naar plekken waar we al eerder zijn geweest om daar nog één laatste keer van te kunnen genieten.

Zo hebben we zondagmiddag gewandeld in de gezellige wijken SoHo en Greenwich Village. Héél toevallig zit daar ook een Magnolia Bakery (zie mijn zevende verslag). Verder zijn we maandagavond naar onze favoriete rooftopbar geweest (heel toepasselijk: ‘the Roof’), die uitzicht heeft over Central Park. Ook het hardlopen door Central Park of langs de Hudson River blijft leuk! Dirk en ik zijn zaterdag weer een keertje samen gaan hardlopen en ik ben maandag zelf ook nog gaan rennen. Ik zit nu op 9 km (wel met drinkpauzes, want het is echt heet!) en ik hoop volgende week het hele rondje door Central Park te kunnen lopen, wat volgens mij ruim 10 km is.

Vorige week woensdagavond stond er iets nieuws op het programma, namelijk de Freedomtower. Dit is de toren die gebouwd is als ‘vervanging’ van de Twin Towers. Je kunt hier met een snelle lift binnen 1 minuut naar de 94ste verdieping, waar je een heel mooi 360 graden uitzicht hebt over de stad. De lift op zich is al gaaf, en als je dan uitstapt kom je in een ruimte waar je nog iets bijzonders te wachten staat. Ik zal niet te veel verklappen! Ook het uitzicht vanaf de rest van de ruimten was echt spectaculair! Zeker nu we (net) op tijd boven waren om de zonsondergang te zien!

Vrijdagavond zijn we naar een wedstrijd van de Yankees (honkbal) geweest. Dat stond al wel langer op ons lijstje, maar was er niet echt van gekomen. Op het laatste moment hebben we toch nog kaartjes geregeld. En dat was ook echt de moeite waard! Heel leuk om eens in zo’n megagroot stadion een echte Amerikaanse sport te kijken. Wel gek eigenlijk, want in Nederland ben ik bijvoorbeeld nog nooit naar een voetbalwedstrijd geweest en dat trekt me ook helemaal niet. Dit was wel heel gaaf, dus misschien moet ik thuis ook voetbal maar eens proberen! De wedstrijd duurde maar 3 uur en 15 minuten (ja, maar!) en de Yankees hebben helaas verloren van de Blue Jays uit Toronto met 1-2. Er werd dus niet zo vaak gescoord, maar het was een erg leuke wedstrijd!

Tijdens de activiteit die we voor zondagochtend op het programma hadden staan, vloog de tijd letterlijk en figuurlijk voorbij. We hebben namelijk een helikoptervlucht gemaakt! De tour duurde maar een kleine 15 minuten en dat vloog echt snel voorbij. Maar het was wel erg de moeite! Wat bijzonder om zo vanuit de lucht de stad te kunnen overzien! Van te voren was ik een beetje zenuwachtig voor het vliegen in een helikopter, maar dat bleek nergens voor nodig te zijn. Het voelt heel anders dan een vliegtuig en het was echt niet eng en alleen maar gaaf. We vlogen vanaf het puntje van Manhattan over Governors Island, Statue of Liberty, Ellis Island en helemaal langs Manhattan omhoog naar Central Park. We konden ook ons appartementengebouw zien staan naast de Empire State Building. Volgens Dirk heb ik de hele vlucht met een grote lach op mijn gezicht naar buiten zitten kijken en dat klopt volgens mij wel! Deze tour was een super ervaring, die zeker hoog op ons lijstje met favorieten komt te staan!

Bij St. Ann’s heb ik de afgelopen dagen vooral veel geholpen met het inpakken van benodigdheden voor veilig drugsgebruik, waaronder bolletjes van stukjes kopere schuursponsjes voor in een crack pijp. Meteen weer wat bijgeleerd dus. Ook heb ik nog een potje domino gespeeld met de participants. Dat blijft leuk, zeker ook omdat zij het zo leuk vinden als ik meedoe (ik denk omdat ze dan makkelijker kunnen winnen ;-)).
Verder stond me vanmiddag een leuke verassing te wachten: mijn collega’s hadden een afscheidstaart geregeld! Zo’n echte mooie crème taart met in rode letters ‘Moniek, thanks!’ er op. Ik had dit helemaal niet verwacht en vond het super lief! Ze lieten me ook weten dat ze heel blij waren met mijn hulp en enthousiasme de afgelopen paar maanden. En ik heb natuurlijk laten merken dat ik heel blij ben dat ik deze ervaring heb mogen opdoen bij St. Ann’s! Het was vandaag nog niet mijn laatste dag (één van de collega’s dacht van wel, vandaar nu al de taart!), dus volgende week ben ik weer gewoon van de partij voor de laatste outreach en andere bezigheden!

Tot zover dit verslag weer! Volgende week schrijf ik waarschijnlijk nog één laatste verslag voordat we op reis gaan. Ook tijdens de reis zal ik wel proberen af en toe wat te schrijven.

Heel veel liefs voor jullie allemaal!

Moniek


  • 13 Augustus 2015 - 07:35

    Lonneke:

    Wow Moniek, wat een gave dingen heb je gedaan! Die helikoptervlucht! En de Freedomtower, die staat ook op mijn lijstje voor de volgende keer. De tijd gaat inderdaad snel, geniet er nog maar goed van. En eet nog zo'n lekkere Red Velvet cup cake voor me

  • 13 Augustus 2015 - 07:36

    Manon & Eduard:

    Wauw!!! Wat geweldig weer wat jullie hebben gedaan!

    De Yankees en dan ook nog die helikoptervlucht! Wij moeten duidelijk ook nog een keer naar NY!

    Geniet samen van jullie laatste week in, ondertussen, toch een beetje jullie NY!

    Liefs uit Arnhem

  • 13 Augustus 2015 - 10:43

    Tante Marianne:

    Wat een belevenissen weer! Het blijft leuk om jullie verslagen te lezen en eh......gaan voor die 10 km Moniek! Je kunt het! Dikke kus Tante Marianne

  • 13 Augustus 2015 - 11:30

    Marloes:

    Hi Mo,

    Cool die helikoptervlucht! Werd je niet misselijk? Alvast veel succes met de 10 km! Dat gaat je lukken :-) en fijne vakantie voor daarna :-) liefs Marloes

  • 13 Augustus 2015 - 16:56

    Cora :

    Hi Moniek,
    Wat hebben jullie weer geweldige dingen gedaan daar in de grote appel! Maar wat jammer dat jullie tijd er daar al weer bijna op zit want ik heb niet het idee dat jullie er al uitgekeken zijn. Gelukkig hebben jullie nog een reisje voor de boeg.
    Ik wil je hierbij alvast een verzoek doen voor bij terugkomst in Nederland: kun je deze verslagen van jullie activiteiten gewoon blijven schrijven?? Ik vind ze namelijk erg leuk! Geniet nog even.
    Groeten van Cora

  • 14 Augustus 2015 - 18:03

    Karin:

    Hi Mo!

    Wat een held, om zo in een helikopter te stappen. Klinkt wel als een gave ervaring!

    Ik heb nog steeds geen baseball gezien. Ik moet toch een keer gaan kijken naar de Chihuahua's, het ietwat belabberde team van El Paso. Maar ze hebben als mascotte een schattige chihuahua hond, alhoewel hij heel eng en gemeen moet lijken... Wel jammer dat de Yankees verloren want dat had wel een leuk feestje geweest als ze hadden gewonnen lijkt me.

    Ook leuk dat je nog niet hebt verklapt wat er in de freedom tower te zien is, haha. In jan 2014 was hij nog niet af, de afgelopen keer toen we jullie gezien hadden was hij wel af maar geen tijd, dus we moeten nog een keer gaan kijken. Het gebouw zelf was iig al indrukwekkend. Maar ik moet denk ik wel wat moed bij elkaar verzamelen om met die lift naar boven te gaan. Sjonge, in 1 minuut?! Dat moet je vast in je oren voelen en alles.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Moniek

Actief sinds 01 Maart 2015
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 9962

Voorgaande reizen:

17 April 2015 - 17 September 2015

Vijf maanden in de Verenigde Staten

Landen bezocht: